Pierogi z kapustą i białym serem



Dokładnie takie pierogi pojawiały się u mnie w domu. Do tej pory ilekroć słyszę o kapuścianym farszu w głowie pojawia mi się obraz smażonej kapusty. Drewnianą łyżką ukradkiem podjadałam ją z rondla. Zwyczaj,  przed którym i dzisiaj ciężko mi się powstrzymać. Tyle, że teraz, we własnej kuchni nie muszę w tym celu niby przypadkiem przechodzić obok garnka.




Ciasto na pierogi:


500 g mąki pszennej
250 ml ciepłej wody
1 jajko
1 łyżka roztopionego masła
szczypta soli
mąka do podsypania

Z podanych składników zagniatamy gładkie ciasto. Dzielimy na części, wałkujemy niezbyt cienko i wykrawamy okrągłe placki. Na każdy nakładamy łyżeczkę farszu i dokładnie zlepiamy brzegi.

Farsz z kapustą i serem:


1 średnia biała kapusta
200 g twarogu półtłustego
3-4 małe cebule
sól, pieprz
ziele angielskie
liść laurowy
olej i masło do smażenia

Kapustę gotujemy do miękkości w osolonej wodzie z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego. Studzimy i dokładnie odciskamy z nadmiaru wody. Kroimy drobno i smażymy (z możliwie niewielką ilością tłuszczu) na małym ogniu często mieszając, aż lekko zbrązowieje. Cebulę siekamy w drobną kostkę i smażymy na złoto na maśle. Do wysmażonej, przestudzonej kapusty dodajemy cebulkę i biały ser. Mieszamy i doprawiamy do smaku. Gotowym farszem wypełniamy pierogi.



Komentarze

  1. Z kapustą i serem? ciekawe połączenie!

    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  2. z kapustą i serem? nigdy nie jadłam takiego połączenia. brzmi intrygująco, nie powiem.

    ach, no i oczywiście radosnych i spokojnych świąt! ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. oho, ktoś tu ma talent do sztuki lepienia pierogów!
    Swoją drogą pierogi z twarogiem i kapustą wydają się być idealnym rozwiązaniem w konflikcie ruskie-z kapustą ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pierogi w każdej postaci i juz myślałam, że jadłam prawie wszystkie a tu niespodzianka ;) muszę wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  5. czytam i oglądam, i bardzo się raduję! ładnie tu :) a ostatnio szukałam przepisów wołyńskich i natknęłam się na pierogi jak Twoje :) http://www.wielkiezarcie.com/recipe9527.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze :)