Pancakes i syrop z rabarbaru

Od czasu kiedy okryłam pancakes prawie nie smażę racuchów. Wypróbowałam już kilka przepisów i wreszcie postanowiłam zapisać jeden z nich. Uwielbiam pancakes za lekkość oraz skórkę, która odrobinę przypomina mi tę powstającą na gofrach. A także za to, że mogę dowolnie zamienić w nich mąkę z białej na pełnoziarnistą i za każdym razem smakują równie dobrze. Zwłaszcza z dodatkiem konfitur czy świeżych, sezonowych owoców. 


Składniki na pancakes:

180g mąki pełnoziarnistej orkiszowej (lub białej pszennej)
200g jogurtu (lub maślanki)
100ml mleka
2 jajka (białka i żółtka osobno)
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cukru pudru (lub cukru trzcinowego)
20ml masła, rozpuszczonego
cukier waniliowy (najlepiej własny)
szczypta soli

Mąkę wymieszać z sodą, solą, cukrem i wanilią. Wbić żółtka, następnie dodać mleko, masło i jogurt. Dokładnie wymieszać trzepaczką na gładką masę. W osobnej misce ubić białka na sztywną pianę, po czym delikatnie wmieszać je do pozostałych składników. 
Patelnię rozgrzać (najlepiej użyć do tego celu patelni z powłoką nieprzywierającą np.ceramicznej). Na suchą patelnię nakładać łyżką porcje masy i smażyć niewielkie placuszki obracając z obu stron, aż do uzyskania złotego koloru. 
Podawać ciepłe z dowolnymi dodatkami.


Syrop z rabarbaru:

350g rabarbaru
150ml wody
4-5 łyżek cukru (u mnie trzcinowy)
1 łyżeczka wody różanej

Doprowadzić w rondlu wodę z cukrem do wrzenia. Wrzucić rabarbar, pokrojony na małe kawałki. Wymieszać i dusić ok.5 minut. Gdy rabarbar zmięknie dodać wodę różaną. Zdjąć z ognia. Na tym etapie rabarbar jest już gotowy jako dodatek do deserów np. Eton mess. Ja odcedziłam kawałki rabarbaru, a pozostały sok postawiłam jeszcze na mały ogień w celu zmniejszenia objętości i zagęszczenia. Dopiero tak powstałym syropem polewałam pancakesy.


Komentarze

  1. Pancakes na sniadanie uwielbiam, a ten syrop mnie urzekl, na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się. W pankejkach najlepsza jest nieskonczona możliwość modyfikacji! To sprawia, że nigdy się nie nudzą. Na pewno kwaskowy syrop z rabarbaru był doskonałym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowity syrop :) na takie śniadanie to ja się piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten syrop wygląda obłędnie. To dopiero musiało być pyszne śniadanie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten syrop to kusząca sprawa, do wykonania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki sosik z rabarbaru to koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. syrop z rabarbaru mnie baaardzo zainteresował.
    koniecznie zrobię! jak się do rabarbaru dorwę xd

    OdpowiedzUsuń
  8. super placuszki i jeszcze lepszy syrop. pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze :)